چرا رنگ ثابت در زیورآلات اهمیت دارد؟

خرید ارزان قیمت زیور آلات رنگ ثابت یا ضد زنگ

مقدمه

رنگ ثابت بدلیجات یکی از اصلی ترین دغدغه های خریداران هنگام خرید بدلیجات می باشد.

رنگ بسیاری از اکسسوری ها مثل انگشتر و دستبند بعد از مدتی استفاده، تغییر خواهد کرد و زیبایی و درخشندگی اولیه ی خود را از دست خواهند داد و یا به تیرگی و سیاهی تغییر حالت پیدا می کنند. یکی از موارد کلیدی که اهمیت بسیار زیادی در کیفیت و ارزش جواهرات و بدلیجات دارد، ثبات رنگ آن ها است و زیورآلاتی که دارای رنگ ثابت هستند طرفداران بیشتری نسبت به سایر جواهرات دارند. در این مقاله از بانی گالری، می‌ خواهیم زیورآلات را از نظر ثبات رنگ و درخشندگی بررسی کنیم.

زیورآلات با رنگ ثابت

آنچه باعث ثابت بودن رنگ زیورآلات می ‌شود، روکش آن‌ ها می باشد. در واقع اگر روکش مناسبی برای جواهرات و زیورآلات استفاده شود باعث ثبات و دوام بیشتر رنگ آن‌ ها خواهد شد. این روکش ها دارای جنس های مختلف هستند که هر یک ویژگی متفاوتی نسبت به سایر روکش ها دارند.

جنس روکش ها شامل مواد زیر می باشد که هر کدام درجه ی متفاوتی از دیگری دارد.:

  • آب نقره
  • تیتانیوم
  • رادیوم
  • استیل

روکش آب نقره

یکی از اطلاعاتی که پیش از خرید زیورآلات بدل با رنگ ثابت باید داشته باشید در رابطه با اکسسوری هایی می باشد که روکش آن ها از آب نقره می باشد. روکش آب نقره در حالت کلی شباهت بالایی به محصولات نقره دارد. زیورآلاتی که روی آن آب نقره به کار رفته است پس از گذشت مدتی تغییر رنگ می دهند و به رنگ زرد در می آیند؛ به همین دلیل اگر محصولاتی را مشاهده می کنید که رنگ آن ها به زرد تغییر کرده، روکش آن ها از آب نقره می باشد و جزو جواهرات رنگ ثابت نمی باشند.

روکش رادیوم

جاسوویچی بچه

نوعی از جواهرات رنگ ثابت وجود دارند که واقعا عمر بسیار طولانی ای دارند. رادیوم نوعی فلز است که نسبت به فلز های تیتانیوم و نقره، ضخامت کمتر و عمر بیشتری دارد و به دلیل شفافیت بالا، چشم هارا به خود خیره می کند. محصولاتی که از جنس رادیوم هستند، به سختی رنگ و شفافیت خود را از دست می دهند. اگر جواهری با روکش فلز رادیوم ساخته شده باشد، قطعا عمر بسیار طولانی و ماندگاری بالایی خواهد داشت و به هیچ عنوان به پوست صدمه نخواهد زد. به همین دلیل این دسته از محصولات را جزو بدلیجات با رنگ ثابت و ضد حساسیت می دانیم. همچنین اشخاصی که پوست حساس و ملتهبی دارند و معمولا از بدلیجات استفاده نمی کنند نیز، به راحتی از این محصول استفاده می کنند. البته این فلز که بدلیجات با رنگ ثابت تلقی می شود، از فلزات نقره و تیتانیوم گران تر و با ارزش تر است و ظاهری شبیه به طلا دارد.

روکش تیتانیوم

نوع دیگری از مواد که به عنوان روکش بر روی بدلیجات به کار می رود، فلز تیتانیوم است. جالب است بدانید تیتانیوم هم مانند روکش آب نقره جزو زیورآلات رنگ ثابت نمی باشد. این فلز رنگ سفیدی دارد که البته میزان درخشندگی و شفافیت آن به پای طلای سفید نخواهد رسید. روکش تیتانیوم در نوع خود کیفیت بهتری نسبت به روکش آب نقره دارد. البته محصولاتی که با روکش تیتانیوم هستند نیز پس از گذشت مدتی، رنگ و جلوه ی همیشگی خود را از دست می دهند و کدر می شوند. این محصولات به مرور زمان به رنگ سیاه در می آیند. اگر از محصولاتی استفاده کرده اید که بعد از گذشت مدت ها سیاه یا تیره شده است احتمالا روکش آن از نوع تیتانیوم و یا آب نقره بوده است.

خرید انگشتر کارتیر تخت

روکش استیل

نوع دیگری از زیورآلات با رنگ ثابت وجود دارند که روکش آن ها از نوع استیل می باشد. جواهرات استیل اصل به ندرت رنگ خود را از دست می دهند؛ همچنین هیچ گونه حساسیت پوستی ایجاد نمی کنند. استیل در مقایسه با روکش های سایر فلزات، تغییر رنگی ایجاد نمی کند و با گذشت زمان رنگ آن ثابت خواهد ماند. قیمت این محصول بستگی به کیفیت و اصل بودن آن دارد. معمولا شرکت های معتبر از استیل اصل و با کیفیت استفاده می کنند.

پلاک استیل ضد حساسیت شکوفه

مراقبت از زیورآلات با رنگ ثابت

هر چند که رنگ زیورآلات با رنگ ثابت تغییر نمی کند، اما این موضوع به طرز استفاده و نگهداری شما نیز بستگی دارد. اگر بخواهید عمر محصول شما بالا باشد وتغییر رنگ ندهند، باید حتما از آن مراقبت هایی به عمل آورید. هرگز این موضوع را فراموش نکنید که استفاده از مواد شوینده و ارتباط مستقیم آن ها با بدلیجات، به خصوص انواع النگو و انگشتر که ارتباط بیشتری با این مواد خواهند داشت، عمر محصول شما را تا حد زیادی کاهش می دهند. به همین دلیل سعی کنید هرگز آن ها را با مواد شوینده در تماس قرار ندهید. اگر می خواهید زیورآلات شما شبیه روز اول درخشان و شفاف باشند، از شستن آن ها به خصوص با موادی که میزان غلظت آن ها بسیار بالا هستند به شدت بپرهیزید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم انواع روکش ها و فلزات همراه با ویژگی هایشان را معرفی کنیم و عواملی که باعث تغییر رنگ بدلیجات می شوند را توضیح دهیم تا بتوانید با انتخاب درست همراه با نگهداری مناسب، از طول عمر بیشتر جواهرات و زیورآلات خود لذت ببرید.

فروشگاه بانی گالری انواع زیورآلات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را در اختیار شما قرار می دهد و با خرید از فرشگاه بانی گالری، هیچ نگرانی بابت تغییر رنگ و یا ایجاد حساسیت پوستی محصولات نخواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟
X
question