همه چیز درباره پابند

انواع پابند و نحوه تعیین اندازه آن چگونه است؟ چه مواقعی پابند بیندازیم؟پابند را در کدام مچ استفاده کنیم؟همه ی این مطالب و همچنین نکاتی درباره خرید پابند را در این مقاله بانی گالری در اختیارتان می گذاریم.

پابند همان طور که از نامش پیداست، زنجیر یا ابزار زینتی هست که دور مچ پا بسته می شود. برخی از آن ها طوری طراحی شده اند که حلقه ای متصل به زنجیر دارند که این حلقه داخل انگشت پا قرار می‌گیرد.پابندهای رسمی که اغلب از جنس نقره، طلا یا مهره های گران بها ساخته می شوند همیشه جنبه تزئینی داشته و زنان از آن ها به عنوان زیورآلات استفاده می‌کنند.بد نیست بدانید در کشوری هم چون هند، پابند یکی از ملزومات اصلی لباس عروس است. در ایران نیز پابند از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هست و در شکل ها، طرح ها و جنس های مختلف در بازار موجود می باشد.

چه زمانی می توانیم از پابند استفاده کنیم؟

پابندها بر اساس نوع، طرح و مواد سازنده خود می توانند در موقعیت ها و مکان های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند، پس بهتره هنگام خرید پابند دلخواه خود به این نکات توجه کنید. پابندها به طور کلی برای مکان های رسمی و محیط های اداری مناسب نیستند، اما اگر از جنس طلا و یا نقره ساخته شده باشند و یا طرحی ظریف داشته باشند ، می توانند انتخاب مناسبی برای محیط های اداری و یا حتی شرکت در مناسب های بسیار کلاسیک، مانند اپرا، باشند.

به واسطه طراحی خاص، برخی از پابندها به هنگام حرکت و به دلیل برخورد مهره ها و تزئینات آن ها به یک دیگر، صدا تولید می کنند. خرید پابندهایی از این نوع و استفاده از آن در فضاهای آرامی مانند کتابخانه انتخاب مناسبی نمی باشد. پابندها به طور کلی برای ساحل، استخر، دورهمی های خانوادگی و دوستانه و بسیاری از مکان ها جز مناسب ترین زیورآلات هستند. هم چنین فراموش نکنید که یک پابند در کنار یک کفش زیبا و یا یک صندل جذاب می تواند تمام نگاه ها را به خود جذب کند، بنابراین در انتخاب کفش مناسب به هم راه پابند خود نیز دقت کنید.

انواع پابند

افراد بایستی متناسب با عوامل مختلف، پابند مناسب خود را انتخاب کنند. بنابراین، ممکنه پابند مناسب برای هر یک از افراد و در موقعیت های مختلف متفاوت باشه.پابندها رو در سه دسته می توانیم تقسیم بندی کنیم که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

پابند ظریف

این نوع از پابند، رایج ترین مدل این نوع از جواهرات می باشد. پابندها ظریف اغلب در فصول گرم سال استفاده می‌شوند و در ترکیب با صندل‌های تابستانه ظاهر جذابی را دارند. از آنجا که پابند یک زیور لطیف و جذاب هست در سبک ها و استایل های مختلف از اکسسوری های کلیدی به شمار می آید. این دسته از پابندها را می توانید به صورت روزانه، در پیاده‌روی و حتی در موقعیت های رسمی تر استفاده کنید.

پابند طنابی شکل

این پابند مدلی راحت‌تر برای استفاده افراد هست. به عنوان مثال، پابند بافت را با دامن‌های کوتاه یا بلند و همچنین لباس‌های گشاد و گلدار اسپرت استفاده می‌کنند.

پابند مدل هندی

این نوع از پابندها سنگین تر بوده و اغلب برای جلب توجه بیشتر و ظاهری جذاب‌تر استفاده می شوند. این مدل دارای انواع آویزهایی هست که به پابند متصل شده‌اند. استفاده از این پابند زمانی هست که شما میخواهید مهم ترین و چشم گیر ترین زیور شما پابند باشد.

پابندهای فلزی دو نوع متفاوت دارند:

انعطاف‌پذیر: این مدل ها در کشور هند به « پایال » مشهور هستند و اغلب از حلقه های زنجیر تشکیل می شوند. به این زنجیرها، زنگوله های کوچکی هم متصل می‌شود تا وقتی فرد راه می رود صدای قابل توجهی ایجاد شود.

غیرقابل انعطاف:این پابندها بیشتر از فلزهای مسطح و صاف که به حلقه تبدیل شده‌اند، ساخته می شوند. همان طور که از نامشان پیداست، ثابت هستند و انعطاف ندارند. بنابراین استفاده آسانی هم ندارند.

سالانگای(Salangai):بد نیست بدانید به توپی های کوچکی که از پابندها آویزان می شود و صدا می‌دهند، سالانگای یا گهنگرو (Ghunghru) می‌گویند که در گذشته مورد استفاده رقصنده های سنتی کشور هند بوده است.

پابند را در کدام مچ بیندازیم؟

همان قدر که حلقه ازدواج معمولا در انگشت حلقه دست چپ هست و این گونه وضعیت تاهل را مشخص می‌کند، پابندها هم زمانی هدیه داماد به عروس بودند؛ نماد عشق و آرزوی ازدواج رسمی با آن زن.پابند را،با هر چیز غیررسمی ای که ناحیه مچ پای تان را برهنه می گذارد میتوانید استفاده کنید.برای پوشیدن پابند، باید پاهای زیبایی داشته باشید؛ بدون پینه و میخچه، با پدیکور بی عیب و نقص و ترجیحا با رنگ‌های زنده. بعضی زنان خاص و عجیب پابند را به جوراب شلواری یا جوراب ترجیح می‌دهند. ولی سعی کنید این کار را نکنید و فقط با مچ پای برهنه پابند بیندازید. اگر پاهایتان لاغر و ظریف هست، پابندهای نازک فلزی یا حتی پابندهای نازک پلاستیکی بگیرید، اما اگر پاهایتان چندان لاغر نیست و دوست دارید لاغرتر و استخوانی تر نشان شان دهید، پابندهایی که آویز دارد، قطعاً مشکل را حل می‌کند.

نحوه تعیین اندازه استاندارد پابند چگونه است؟

ابتدا به وسیله یک متر، دور مچ پای خود را اندازه بگیرید.توجه داشته باشید که در اندازه گیری، متر کاملا روی سطح مچ پای شما چسبیده و آزاد نباشد.

پس از اندازه گیری دور مچ پای خود، 1 سانتیمتر به آن اضافه نمایید. (برای مثال اگر پس از اندازه گیری دور مچ خود، عدد 23 را به دست آوردید، باید آن را به اضافه یک کنید و به دنبال سایز مناسب برای دور مچ پای 24 بگردید. علت این کار جلوگیری از تنگ بودن پابند انتخابی شما هست.

به هنگام خرید پابند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مانند سایر زیورآلات، برای خرید پابندها نیز باید به نکاتی توجه کنید. این نکات در عین سادگی به شما این اطمینان را خواهند داد که پابندی با کیفیت و هم چنین متناسب با استایل خود انتخاب و خریداری کردید. اولین و مهم ترین نکته در خرید هر نوع از زیورآلات، طرح و هم چنین روحیات درونی شما هست.

بهتر است پابندی که انتخاب می کنید، کمی از سایز مچ پای شما بزرگ تر باشد. در این صورت پوست این نواحی را از هرگونه آسیب احتمالی ای محافظت می کند و همچنین شل بودن پابند در اطراف مچ پای شما، زیبایی آن را دو چندان می کند.به هنگام خرید پابند مورد علاقه خود، بدون شک با دنیای بسیار متنوعی از طرح ها روبرو می شوید. استفاده از این پابندها با لباس های مشکی و یا سفید در کنار کفش های پاشنه بلند، می تواند جذابیت خیره کننده ای را به ظاهر شما بدهد.پابند هایی از جنس نقره و یا استیل نیز مانند پابندهای طلا، از جلوه خاصی برخوردار هستند. درخشندگی سطح استیل می تواند خرید پابند استیل و یا نقره را به انتخاب مناسبی برای شرکت در مهمانی های رسمی، تبدیل کند.

بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از پابند با طرح‌ها و رنگ های مختلف هستند. انتخاب پابند مناسب یکی از مواردی هست که قبل از خرید پابند باید به آن فکر کنید. شما ممکن است در موقعیت‌های مختلف نیاز به استفاده از پابندهایی با طرح‌ها و سبک های متفاوت داشته باشید. در نتیجه، استفاده از یک پابند در تمام موقعیت‌ها، انتخابی مناسبی نیست. امیدواریم که این مقاله بانی گالری برای شما مفید باشه و با انواع پابند،بهترین زمان استفاده از آن و نحوه انتخاب پابند آشنا شده باشید.

2 دیدگاه برای “همه چیز درباره پابند

  1. بسیار خوب بود مطالب تا کنون در مورد پابند و انواع آن مطلبی جایی ندیده و نخوانده بودم . ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟
X
question