چگونه زیورآلات خود را تمیز و براق کنیم؟

چگونه زیورآلات خود را تمیز و براق کنیم؟

زیورآلات بدلی نیاز به تمیز کاری بیشتری دارند،ما سعی می کنیم در این مقاله از بانی گالری روش هایی را برای تمیز کردن انگشتر و دستبند و گوشواره و دیگر زیورآلات را ارائه کنیم .زیورآلات قدیمی می تواند بسیار زیبا باشد،حتی اگر از طلا و نقره و سنگ قیمتی ساخته نشود. اما تمیز و زیبا نگه داشتن زیورآلات مشکل هست، پس باید متدها و روش های آن را بدانیم.فلزات مورد استفاده در زیورآلات، دارای ویژگی های ساختاری متفاوتی هستند که ممکنه در طول زمان دچار مشکلاتی مانند تیرگی یا رنگ پریدگی بشه.پس اگر به دنبال تمیزکاری زیورآلات خود هستید،با بانی گالری همراه باشید.

روش‌های براق کردن زیورآلات

با کمک صابون، چگونه زیورآلات را براق کنیم؟

از محلول آب گرم و صابون استفاده کنید،محلول آب و صابون علاوه بر تمیز کردن زیورآلات باعث خوش عطر شدن زیورآلات نیز میشود. با استفاده از این محلول زیورآلات را شستشو و جلا دهید و این را به یاد داشته باشید که زیورآلات را به مدت طولانی در آب نگه ندارید زیرا که باعث زنگ زدگی می شود.

با کمک شامپو بچه، چگونه زیورآلات را براق کنیم؟

علاوه بر صابون، شامپو بچه نیز مطمئن‌ترین ماده شوینده‌ای هست که برای براق کردن زیورآلات از آن استفاده می‌شود. شامپو بچه خاصیت اسیدی کمی داره و به زیورآلات شما آسیبی نمی‌رساند،همچنین باعث درخشش آن‌ها می‌شود.

کافی است چند قطره شامپو بچه را درون آب ولرم بریزید و آن‌ها را مخلوط‌ کنید. سپس با استفاده از مسواک نرم زیورآلات را تمیز کنید و بلافاصله با آب‌خنک زیورآلات بدل را بشویید و با پارچه‌ای نرم آن‌ها را خشک‌کنید.

با کمک لیمو، چگونه زیورآلات را براق کنیم؟

با استفاده از لیمو زیورآلات را تمیز کنید،لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که داره میتواند به عنوان ماده ای برای پاکسازی سطح زیورآلات از زنگ زدگی که با گذشت زمان ایجاد می شود، استفاده کنیم. جهت تاثیر گذاری بیشتر می توانید مقداری جوش شیرین به آب لیمو اضافه کنید. با نصف کردن لیمو از وسط و فشردن آن بر روی زیورآلات،تمیز کردن آن ها را شروع کنید. همچنین می توانید زیورآلات را درون آب لیمو همراه با مقداری نمک به مدت یک شب بگذارید و تاثیر گذاری آن را ببینید. آب لیمو برای تمیز کردن زیورآلات نقره نیز بسیار مناسب هست،به علاوه میتوانید زیورآلات را درون بشقاب کوچک قرار دهید و لیمو را بر روی آن بفشارید سپس با استفاده از مسواک نرم، سطح زیورآلات را بسایید تا رسوب زدایی شود.

با استفاده از پاک‌کننده عینک چگونه زیورآلات را براق کنیم؟

اسپری های پاک‌کننده‌ی عینک، باعث درخشش و براق شدن زیورآلات می‌شوند. اگر از پاک‌کننده‌های عینک یا خمیردندان برای این کار استفاده می‌کنید، باید مراقب باشید تا مواد آن زمان زیادی بر روی فلزات نماند. قبل از استفاده از پاک‌کننده‌ی عینک برچسب روی آن را مطالعه کنید،اگر خاصیت خورندگی دارد و باعث خوردگی در برخی فلزات می‌شود از آن استفاده نکنید.

به‌علاوه برای زیورآلاتی همچون گوشواره که بیشتر با بدن در تماس هستند، از این مواد استفاده نکنید. بعد از استفاده از این مواد، زیورآلات را کاملاً با آب‌خنک بشویید. اگر زیورآلات شما دارای نگین، کریستال و یا از جنس پلاستیک هست، از مواد ساینده یا آمونیاک برای تمیز کردن آن‌ها استفاده نکنید. برخی از زیورآلات در برخورد با مواد شیمیایی رنگ خود را از دست می‌دهند.

با کمک سرکه، چگونه زیورآلات را براق کنیم؟

از محلول آب و سرکه سفید استفاده کنید،بدلیجات و زیورآلات بدل خود را درون این محلول بگذارید، سپس با استفاده از یک مسواک نرم زاویه ها، گوشه ها و حفره های زیورآلات را بخوبی بسایید. تمیز کردن زیورآلات با سرکه باعث درخشانی و سفیدی زیورآلات و زنجیر بدل می شود. با استفاده از مسواک نرم یا اسفنجی که به سرکه آغشته است می توانید زیورآلات را تمیز کنید.

همچنین میتوانید درون کاسه ای مقداری نمک، جوش شیرین و مایع ظرفشویی بریزید و هم بزنید. سپس زیورآلات را به مدت 5 الی 10 دقیقه درون این محلول بگذارید و سپس با مسواکی نرم بسایید و بعد با آب خنک کاملا بشویید و با پارچه ای نرم به طور کامل خشک کنید.

امیدوارم که این مقاله بانی گالری برای شما مفید بوده باشه و اطلاعات لازم برای براق کردن زیورآلات را کسب کرده باشید،تا بدلیجات و زیورآلات شما طول عمر بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میتونم کمکتون کنم؟
X
question